Speltips: Champions League onsdag

Nu testar jag att köra igång så sakteliga igen, och hoppas på att suget återkommit. Framöver kan det dock bli lite bristfälliga kontroller om högsta odds om det saknas tid, kommer dock alltid köra över en oddsjämförelsesajt. Ni kan alltså tjäna på att kika lite själva =).

Idag har jag hittat ett par intressanta spel i Champions League-fotbollen, och sen hade jag tänkt ge mig ut på hal is och lira lite hockey. Men först den riktiga sporten:


Match:
Atlético Madrid - Liverpool FC
Liga: Champions League
Spel: Över 2,5 mål
Odds: 2.25 @ Ladbrokes
Spelstopp: 22/10 20:45
Resultat:

Analys:
Kan till att börja med säga att 2.35 finns på exempelvis Victor Chandler, men rekar bara bolag jag själv har erfarenhet av.

Här tycker jag att underspelets gjorts till alldeles för stor favorit. Varför? Visst, man kanske kan anta att Liverpool kommer vara nöjda med en poäng och låt oss säga 0-0 eller 1-1 i en sådan här match, men som försvarsspelet sett ut i de senaste matcherna kan man knappast gå in och förlita sig på sin defensiv som man kunnat göra tidigare säsonger. För tillfället klaffar det inte riktigt, vilket två stycken 3-2-matcher i rad vittnar om, där man dessutom släppt in samtliga mål i första halvlek. Torres saknas, vilket visserligen är ett avbräck, men samtidigt har Kuyt chockat oss gång på gång på sistone - killen kan göra mål! Fyra mål på tre matcher, och jag blir inte förvånad om han knäar in ett idag också.

Keane har inte kommit igång ännu, men i senaste CL-matchen mot PSV gjorde han i alla fall sitt första mål. Kanske blir han förra säsongens Kuyt, och bara gör mål i CL?

Idag känns det helt klart som om vi kommer få se mål från bägge lagen. Och jag tror Liverpool har förutsättningarna att tom göra två och minst ta en poäng.


Match:
FC Basel - FC Barcelona
Liga: Champions League
Spel: Barcelona -1 (3-vägs)
Odds: 2.15 @ NordicBet
Spelstopp: 22/10 kl. 20:45
Resultat:

Analys:
Mer än dubbla pengarna att Barca vinner med minst två mål mot det enligt mig mediokra laget Basel måste testas. Nu är dessutom Xavi och Messi tillbaka, med största sannolikhet från start, och det ska skilja dimensioner mellan Barcas anfallsspel och Basels försvarsspel.

Barca har efter en stapplig inledning kommit igång och hakat på i toppen i ligan. Basel har öppnat CL med två raka förluster och har inget att hämta. Tror inte jag behöver orda så mycket mer. 2.15 känns mycket bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0