Speltips: NSI Runavik - Dinamo Tbilisi

Match: NSI Runavik - Dinamo Tbilisi
Liga: Champions League-kval
Spel: Dinamo Tbilisi (-1)
Odds: 2.45 @ NordicBet
Spelstopp: 22/7 kl. 20:00
Resultat:

Analys:

Returmöte mellan färöiska NSI Runavik och Dinamo Tbilisi från Georgien. Dinamo vann med komfortabla 3-0 i hemmamötet, och jag tror man har en god chans att prestera något liknande här. Runaviks Europastatistik är nämligen inte något att hänga i julgranen:
  • 2003 spelade man mot Lyn och förlorade med 1-3 hemma och 0-6 borta.
  • 2004 var det dags för Esbjerg. 1-3 borta och 0-4 hemma.
  • 2005 i kvalet till UEFA-cupen blev Liepajas för svåra via 0-3 och 0-3.
Man har alltså aldrig lyckats förlora en match med mindre än två mål i dessa sammanhang, och därför ser jag 2.45 som NordicBet erbjuder som ett mycket intressant spel. Endast Besafe och Betsson har jag hittat som också erbjuder detta spel, och de har lagt sig på 2.36.

Visst, 0-0 är väl ganska klassiskt i kvalsammanhang när det ena laget har en klar ledning inför returen, men 0-3 är trots allt inte totalkört, och Runavik lär i alla fall göra ett tappert försök att gå framåt. Mål får man dock svårt att göra tror jag, och det lär snarare öppna för kvicka georgiska kontringar.

Klasskillnad i grund och botten lagen emellan tillsammans med en dyster Runavik-statistik gör att jag måste testa denna.

Kommentarer
Postat av: roffitscho

För er som inte spelat än ser de ut som att betsson har höjt



NSÍ Runavík - Dinamo Tbilisi : Vinstmarginal

Bortalaget vinner med minst två mål 3.15



2008-07-22 @ 19:30:59
Postat av: vinnandeodds

Ja, här har de flesta bolag höjt rejält, tyder väl på att de fått någon information när startelvorna släpptes.. Kan vara läge att dra ner sin insats om man inte redan bettat.

2008-07-22 @ 19:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0