Speltips: SK Brann - FK Ventspils

Match: SK Brann - FK Ventspils
Liga: Champions League-kval
Spel: Under 2,5 mål
Odds: 2.25 @ Betsafe
Spelstopp: 29/7 kl. 20:45
Resultat:

Analys:

Blir en ganska kort analys här då jag har lite ont om tid.

Brann är väldigt formsvagt för tillfället, och har 1-11 på de senaste tre matcherna. 1-1 mot Lyn, 0-8 mot Molde och 0-1 mot Fredrikstad. Två raka förluster och "nollor", alltså. Man har dessutom tappat sin toppforward Helstad och misslyckats med att värva hans tänkta ersättare. Imorgon är det meningen att man ska ställa upp med de mest rutinerade spelarna, men jag tror att bortalaget har en bra chans att hålla nere siffrorna.

Lettländska serieledaren Ventspils kommer från totalt 4-1 mot Llanelli FC. På de sju senaste matcherna har man bara släppt in sju mål, och även om lettländska ligan väl knappast håller samma klass som Tippeligaen så visar det att laget kan freda sitt mål. På bortaplan lär man gå in för att få med sig ett "spelbart" resultat till hemmamatchen, och mot ett Brann i mindre kris finns chansen. I matchen mot Llanelli, som är ett betydligt sämre lag än Brann, förlorade man alltså med 1-0 borta, detta efter att i stort sett gått in för 0-0. Efter 0-1-målet hade man dock ett par hyggliga kvitteringschanser, men man mot ett lag som Brann lär man inte ösa på även om 0-1 kommer. Jag skulle tro att man anser att 0-1 är ett helt klart godkänt resultat att ta med sig hem då man känner sig mer bekväma i sitt spel på hemmaplan och kan attackera mer, allt enligt Branns "spioner" som bevakat Ventspils i några matcher.

Alltså, ett Brann i formsvacka mot ett Ventspils med allt att vinna. 1-0 eller 2-0 ser jag som mycket troliga resultat, och 2.25 på underspelet måste testas. Min värdering ligger på runt 2.05-2.10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0