Speltips: Ljungby IF - Nyköpings BIS

Match: Ljungby IF - Nyköpings BIS
Liga: Division 2 Östra Götaland
Spel: Ljungby IF
Odds: 2.01 @ 10Bet
Spelstopp: 27/9 kl. 15:00
Resultat:

Analys:
Helg, och spel igen.

Imorgon spelar jag Ljungby, som är i stort behov av poäng i bottenstriden. För tillfället innehar man den negativa kvalplatsen, med tre poäng både till laget nedanför och laget ovanför. Vid seger imorgon har man chansen att slippa kval, och den möjligheten tror jag man gör allt för att utnyttja.

LIF har haft en tung höst, men de två senaste matcherna har inneburit två raka segrar, och då svänger det fort i en poängfattig bottenstrid. Nyköping har ingenting att spela för, och verkar redan lagt av för säsongen då man har fyra förluster på de fem senaste matcherna.

I slutet av serien spelar motivation en otroligt stor roll, och det borde Ljungby ha massvis av. Samtidigt spelar man med nyvunnet självförtroende efter segrarna på slutet.

Ett extra plus är att matchen spelas på en liten konstgräsplan. Man har fått dispens av förbundet till detta eftersom det samma dag spelas U18-EM-kval för tjejer på A-plan. Ljungby har spelat fyra tävlingsmatcher på sin konstgräsplan, tre av dessa har man vunnit och även i match nummer fyra var man det bättre laget men föll med 1-2. Senast man spelade här var i premiären mot Lindö då man vann med 4-0.

2.01 på Ljungby är taget, då de flesta har runt 1.75-1.85. Bwin har 2.00.

Kommentarer
Postat av: Rikard

Spelad!!:)

2008-09-26 @ 23:16:02
Postat av: zorro

Bom, nya tag!:)

2008-09-29 @ 17:55:28
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en fräsig mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-29 @ 17:58:22
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0